Geoblog.pl    monia1996    Podróże    Meksyk - rodzinnie    Uxmal

Uxmal

Meksyk
Meksyk, Uxmal Ruins

Jedziemy autobusem do Uxmal. Dzieci dosypiają a my obserwujemy ciekawą rozciągliwość przestrzeni ma meksykańskich drogach. Otóż drogowskaż pokazuje np. Uxmal 28 km. Po 10 minutach jazdy mijamy informacje, że do Uxmal zostało 28 kilometrów a po następnych 5, że już tylko 25. Ciekawe. Dotarliśmy tak kilka minut po 7 a kompleks otwiera sie o 8. Siadamy na parkingu i zjadamy śniadanie. Kilka minut przed 8 podjeżdża autobus z wycieczką, więc podnosimy się, coby być pierwszymi przy kasie. Niespodzianka - wycieczka Opal Travel.
Uxmal jest zachwycające. Pusto, potężne ruiny i wszędzie pałno iguan wygrzewających się na słońcu. Koniecznie trzeba przybyć rano. Około 10 upał staje się nie do zniesienia i nie wyobrażam sobie jak można biegać między budynkami w południe, w pełnym słońcu.
Zobaczyliśmy, teraz trzeba się wydostać z powrotem do Meridy - po południu mamy autobus do Valladolid. I tu jest problem. Autobusy kursują bardzo rzadko. Jak się jest w niezbyt licznej grupie można spróbować łapać stopa. Na szczęście po półgodzinnym czekaniu przejeżdża collectivo do Muny a tam po kolejnej godzinie łapiemy następny do Meridy.
W Munie możemy coś zjeść. Na szczęście to dziura i w centrum nie ma pieczonych kurczaków, a boimy się oddalać od przystanku collectivo, coby nam nie uciekł. Tym razem bułki zakupione w sklepie naprzeciwko.
Szczęśliwie wróciliśmy do Meridy, odbieramy bagaże przechowane w hotelu i wsiadamy do autobusu do Valladolid.